Zboží.cz a Heuréka nepodporují obrázkový formát WebP

Share
Máme tu rok 2023 a vyhledávače stále tlačí na rychlost webů. V důsledku toho informují o možnosti používání lepších obrázkových formátů pro vaše stránky, jako je například formát WebP vyvíjený společností Google.
S vyhledávačem Google chce být zadobře snad každý, kdo chce mít na internetu dobrou pozici a něco znamenat. Proto se WebP hojně nasazuje. Moderní internetové prohlížeče tento formát podporují.

Podpora WebP nemusí platit pro zbožové srovnávače

Zatímco samotný Google a jeho reklamní kampaně Google Nákupy (nově v rámci kampaně PMax) nemají s WebP problém, u nás druhý nejpoužívanější prohlížeč Seznam je na tom jinak. Konkrétně reklamní kanál Zboží.cz neumí zpracovat WebP formát a obrázky prostě nezobrazí. Ani v administraci, ani ve srovnávači. Heuréka také WebP neumí.

Řešením je použití PNG, JPG formátu

Chtě nechtě tak musíme degradovat na tradiční obrázkové formáty PNG nebo JPG, pokud chceme propagovat na Zboží.cz nebo na Heuréce.
Na jednu stranu je to dobře, protože ne všechny obrázkové prohlížeče umí s WebP pracovat. Na druhou stranu je používání starších formátů větší zátěž na zbožové servery (z hlediska kapacity), což se projeví na ceně, kterou platí zákazníci.


Autor: Vojtěch Král

Blog

Vše
Zvýšení návštěvnosti
Výkonostní marketing
Obsahový marketing
Technické aspekty
Obsahový marketing

Jak zvýšit sledovanost videoprezentace?

V digitálním světě, kde konkurence o pozornost uživatelů je stále tvrdší, je důležité nejen…
Zvýšení návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti z hlediska SEO (Search Engine Optimization) může být…
Technické aspekty

Facebook CAPI: jak přínosné ve skutečnosti je?

Jedním z optimalizačních úkonů pro zlepšení výkonu Facebook Ads propagace je nasazení Facebook…
Výkonostní marketing

Jednoduchá obsahová kampaň Sklik funguje, ale neměří konverze

Možná znáte tu situaci, kdy vám běží PPC kampaň, která si strhává značný kredit, ale měřitelné…

Zboží.cz a Heuréka nepodporují obrázkový formát WebP

Máme tu rok 2023 a vyhledávače stále tlačí na rychlost webů. V důsledku toho informují o možnosti…
Zvýšení návštěvnosti

SEO vs SEM: v něčem stejné, ale přesto jiné

Sousloví SEO zastupuje neplacené organické vyhledávání a do SEM patří placené vyhledávání. Oba…
Technické aspekty

Je nutný soubor robots.txt a v čem může pomoct?

Kdo se alespoň trochu pohybuje v oblasti správy webových stránek, určitě už slyšel o textovém…
Zvýšení návštěvnosti

Jak dostat stránku do Google vyhledávání?

Vyhledávání Google u nás zaujímá přes 80 % veškerých dotazů. Na dalších místech se nachází Seznam,…
Zvýšení návštěvnosti

Co je copywriting?

Copywriting je psaní textů, které slouží pro marketingové účely. Těmito účely je především podpora…
Technické aspekty

Jak identifikovat Bing robota?

I když máme spuštěnou novou internetovou stránku, jejíž adresu nikdo nezná (pokud ji nikomu…
Obsahový marketing

Co je obsahový marketing?

Obsahový marketing (anglicky content marketing) je proces budování kvalitního obsahu pro vaše…
Výkonostní marketing

Co je výkonnostní marketing?

Jak už nám spojení napovídá, u výkonnostního marketingu nám půjde především o výkon. Na jednu…
Obsahový marketing

Jak zvednout povědomí o vaši značce?

Když se řekne "brand", spousta z nás si asi představí nějakou značku. Z jisté části máme pravdu,…
Technické aspekty

Jak zvednout koverze díky UX/UI?

UX - User eXperience Uživatelská zkušenost, přívětivost je označení, jak se návštěvník na webu…
Výkonostní marketing

Co jsou PPC kampaně?

PPC jsou první při písmena anglického označení Pay Per Click, což v překladu znamená platba za…
Zvýšení návštěvnosti

Co je SEO?

SEO je obecně známá a používaná zkratka anglického sousloví Search Engine Optimization, neboli…
Zvýšení návštěvnosti

SEO - základní optimalizace webu

4 základní kroky k optimalizaci webu, které zvládnete i sami Mít dobře optimalizovaný web znamená…