Vyhledávání Google u nás zaujímá
přes 80 % veškerých dotazů. Na dalších místech se nachází Seznam, Bing a další. Je proto logické, že by každý provozovatel webu chtěl mít stránky právě na Google. Navíc jsou pro Google a další vyhledávače podmínky pro zobrazování v mnoha ohledech podobné. Optimalizací Google tedy optimalizujete i pro ostatní vyhledávače.
Proces zapojení stránky do vyhledávače Google
V okamžiku vytvoření a publikování stránky se stane viditelnou pro roboty (crawlery), které ji mohou
procházet. Obvyklá doba procházení trvá v rozmezí
od čtyř do třiceti dní. Výjimkou jsou tzv.
Google Novinky (Google News), nebo je možné pustit robota na stránku na vlastní pokyn. Ale ani toto popohnání nám nezaručí, že bude stránka ve vyhledávači viditelná v krátkém čase.
Druhým krokem, když už Googleboti stránku našli, je její
indexace. Jde o zpracování údajů ze stránky, které a podle kterých se bude ve vyhledávači zobrazovat. Tato činnost obvykle trvá
v rozpětí dnů až týdnů.
Posledním třetím krokem je
porozumění obsahu a přiřazení hodnocení, které určí pozici pro dané vyhledávací dotazy.
Jak ovlivnit rychlost integrace
Základním předpokladem rychlé a dobré integrace je mít zvládnutou stránku technického SEO. Rovněž by na stránce měla být
základní optimalizace. Ostatní už je na kvalitním obsahu a
pokročilé SEO optimalizaci, což se nedá dělat jednorázově, ale jde o kontinuální procesy.
Časem také budete ke své stránce získávat zpětné odkazy z jiných webů, které budou váš rating zvyšovat a zlepšovat tak celkové umístění.
Jde to skoro samo
Samotný Google chce nabídnout svým uživatelům co největší databázi co nejhodnotnějších stránek. Google roboti (Googleboti) tedy neustále prochází celý internet a hledají stránky, které ještě ve vyhledávači nemají. Odhalí tak snad každou dostupnou a povolenou stránku i bez vašeho přičinění.
Pokud však chcete být vidět, na dostupných pozicích a mít požadovanou návěštěvnost, bez SEO úkonů se neobejdete. Na kvalitě záleží především.
Autor: Vojtěch Král