Technické aspekty

Facebook CAPI: jak přínosné ve skutečnosti je?

Share
Jedním z optimalizačních úkonů pro zlepšení výkonu Facebook Ads propagace je nasazení Facebook Conversion API (zkráceně CAPI). Jde o princip měření Facebook událostí na principu "server to server", takže se události posílají ze serveru webu/e-shopu přímo Facebooku.

Proč Facebook CAPI? Facebook Pixel nestačí?

Jak už z názvu vyplývá, Facebook Conversion API se zabývá především konverzemi. Těmi mohou být dle nastavení nákupy, přihlášení, registrace, otevření aplikace, nákup v aplikaci a další. Není tedy vhodný například pro běžné měření návštěvnosti.

Pro běžné i konverzní události je stále vhodné používat Facebook Pixel, avšak jeho funkčnost je závislá na používání cookies. Pokud návštěvník blokuje cookies, Facebook Pixel ho nemusí zaznamenat v potřebné míře.
Jde tedy o nástroj "objetí" restrikce cookies, GDPR.

Každopádně je nejlepší variantou mít nasazené oba způsoby měření, jak Facebook Pixel, tak Facebook Conversion API.

Jedná se o jednorázové nastavení 

Většina běžných e-shopových řešení typu Shoptet nebo Upgates s implementací CAPI počítá. Jeho nastavení tedy může být otázkou chvíle.

Do e-shopových řešení na míru a dalších nepodporovaných je nutné Facebook CAPI implementovat ručně, ze strany vývoje. Každopádně jde o jednorázový úkon.

Facebook Conversion API snižuje CPA o 13 %

Dle informací přímo od Facebooku snižuje implementace Facebook CAPI cenu za provedení akvizice v průměru o 13 %. O 13 % se tedy sníží cena konverze realizovaná skrze reklamní síť Facebooku. Z ceny jedné konverze 100 Kč se dostáváme na 87 Kč, každá 8. konverze je tedy bez nákladů Facebooku.

Kromě snížení nákladů Facebook CAPI pomáhá dosáhnout většího množství konverzí. Uvádí se v průměru 11% navýšení. To je dáno lepším zacílením algoritmu Facebooku, protože díky pokročilému měření má více údajů, se kterými může pracovat a na kterých se může učit.

Co když nemám možnost Facebook CAPI?

Stávají se i případy, kdy Facebook Conversion API prostě implementovat nejde. Důvody jsou buď špatná podpora e-shopu, nebo to e-shop prostě neumí a doprogramování by bylo příliš nákladné. To je pochopitelné například u malých e-shopových řešení.

V tom případě nezbývá nic jiného, než se spolehnout na klasický Facebook Pixel. Avšak nemusíme zoufat, můžeme využít Facebook kampaně typu Advantage+, které využívají pokročilé strojové učení i bez nutnosti nasazení CAPI. Ale s Facebook Conversion API bývají výsledky lepší.

Není proto divu, když se s vámi bude chtít spojit podpora Facebooku. Tím hlavním bodem, který s vámi budou chtít řešit, je implementace Facebook CAPI.


Autor: Vojtěch Král

Blog

Vše
Zvýšení návštěvnosti
Výkonostní marketing
Obsahový marketing
Technické aspekty
Zvýšení návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti z hlediska SEO (Search Engine Optimization) může být…
Technické aspekty

Facebook CAPI: jak přínosné ve skutečnosti je?

Jedním z optimalizačních úkonů pro zlepšení výkonu Facebook Ads propagace je nasazení Facebook…
Výkonostní marketing

Jednoduchá obsahová kampaň Sklik funguje, ale neměří konverze

Možná znáte tu situaci, kdy vám běží PPC kampaň, která si strhává značný kredit, ale měřitelné…

Zboží.cz a Heuréka nepodporují obrázkový formát WebP

Máme tu rok 2023 a vyhledávače stále tlačí na rychlost webů. V důsledku toho informují o možnosti…
Zvýšení návštěvnosti

SEO vs SEM: v něčem stejné, ale přesto jiné

Sousloví SEO zastupuje neplacené organické vyhledávání a do SEM patří placené vyhledávání. Oba…
Technické aspekty

Je nutný soubor robots.txt a v čem může pomoct?

Kdo se alespoň trochu pohybuje v oblasti správy webových stránek, určitě už slyšel o textovém…
Zvýšení návštěvnosti

Jak dostat stránku do Google vyhledávání?

Vyhledávání Google u nás zaujímá přes 80 % veškerých dotazů. Na dalších místech se nachází Seznam,…
Zvýšení návštěvnosti

Co je copywriting?

Copywriting je psaní textů, které slouží pro marketingové účely. Těmito účely je především podpora…
Technické aspekty

Jak identifikovat Bing robota?

I když máme spuštěnou novou internetovou stránku, jejíž adresu nikdo nezná (pokud ji nikomu…
Obsahový marketing

Co je obsahový marketing?

Obsahový marketing (anglicky content marketing) je proces budování kvalitního obsahu pro vaše…
Výkonostní marketing

Co je výkonnostní marketing?

Jak už nám spojení napovídá, u výkonnostního marketingu nám půjde především o výkon. Na jednu…
Obsahový marketing

Jak zvednout povědomí o vaši značce?

Když se řekne "brand", spousta z nás si asi představí nějakou značku. Z jisté části máme pravdu,…
Technické aspekty

Jak zvednout koverze díky UX/UI?

UX - User eXperience Uživatelská zkušenost, přívětivost je označení, jak se návštěvník na webu…
Výkonostní marketing

Co jsou PPC kampaně?

PPC jsou první při písmena anglického označení Pay Per Click, což v překladu znamená platba za…
Zvýšení návštěvnosti

Co je SEO?

SEO je obecně známá a používaná zkratka anglického sousloví Search Engine Optimization, neboli…
Zvýšení návštěvnosti

SEO - základní optimalizace webu

4 základní kroky k optimalizaci webu, které zvládnete i sami Mít dobře optimalizovaný web znamená…