PPC jsou první při písmena anglického označení Pay Per Click, což v překladu znamená platba za kliknutí. Jedná se o asi nejvýkonnější formu placené kampaně. Její výhodou je, že je zobrazení reklam zdarma; platí se až ve chvíli, kdy na reklamu někdo klikne. PPC kampaně jsou součástí výkonnostního marketingu, kdy cílíme na konkrétní klíčová slova, produkty, služby atd., na které chcete získat konverze.
Při běhu PPC kampaně jsou důležité dva body:PPC reklamy a jejich zobrazování fungují formou aukce. V případě ručního nastavení si určitě, kolik peněz chcete vynaložit za jeden proklik. Čim více nabídnete, tím viditelnější pozici získáte a máte větší šanci že na vaši reklamu někdo klikne. V případě automatické strategie (umožňuje například Google Ads) nastavíte denní rozpočet, cenu prokliku už si bude nástroj interně upravovat dle plnění cílů.
Ne vždy ale potřebujeme být na první pozici. V případě cílení na obecné slovo jako například "boty" se může velmi rychle vyklikat váš kredit bez následné konverze.
Naopak, když někdo bude hledat už konkrétně "boty geox nebula šedé", tak je velká pravděpodobnost, že hledá obchod, kde je rovnou koupí. V tomto případě je v našem zájmu být vidět na předních pozicích i za vyšší cenu prokliku (CPC).
Autor: Vojtěch Král