Výkonostní marketing

Co jsou PPC kampaně?

Share

PPC jsou první při písmena anglického označení Pay Per Click, což v překladu znamená platba za kliknutí. Jedná se o asi nejvýkonnější formu placené kampaně. Její výhodou je, že je zobrazení reklam zdarma; platí se až ve chvíli, kdy na reklamu někdo klikne. PPC kampaně jsou součástí výkonnostního marketingu, kdy cílíme na konkrétní klíčová slova, produkty, služby atd., na které chcete získat konverze.

Při běhu PPC kampaně jsou důležité dva body:
  • jestli jsou vaše kreativy a podklady dost zajímavá na to, aby potenciální zákazník na reklamu kliknul,
  • jestli jsou vaše produkty nebo služba relevantní a dostatečně konkurenceschopné na to, aby je zákazník koupil.

PPC reklamy a jejich zobrazování fungují formou aukce. V případě ručního nastavení si určitě, kolik peněz chcete vynaložit za jeden proklik. Čim více nabídnete, tím viditelnější pozici získáte a máte větší šanci že na vaši reklamu někdo klikne. V případě automatické strategie (umožňuje například Google Ads) nastavíte denní rozpočet, cenu prokliku už si bude nástroj interně upravovat dle plnění cílů.

Ne vždy ale potřebujeme být na první pozici. V případě cílení na obecné slovo jako například "boty" se může velmi rychle vyklikat váš kredit bez následné konverze.

Naopak, když někdo bude hledat už konkrétně "boty geox nebula šedé", tak je velká pravděpodobnost, že hledá obchod, kde je rovnou koupí. V tomto případě je v našem zájmu být vidět na předních pozicích i za vyšší cenu prokliku (CPC).

Autor: Vojtěch Král


Blog

Vše
Zvýšení návštěvnosti
Výkonostní marketing
Obsahový marketing
Technické aspekty
Obsahový marketing

Jak zvýšit sledovanost videoprezentace?

V digitálním světě, kde konkurence o pozornost uživatelů je stále tvrdší, je důležité nejen…
Zvýšení návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti z hlediska SEO (Search Engine Optimization) může být…
Technické aspekty

Facebook CAPI: jak přínosné ve skutečnosti je?

Jedním z optimalizačních úkonů pro zlepšení výkonu Facebook Ads propagace je nasazení Facebook…
Výkonostní marketing

Jednoduchá obsahová kampaň Sklik funguje, ale neměří konverze

Možná znáte tu situaci, kdy vám běží PPC kampaň, která si strhává značný kredit, ale měřitelné…

Zboží.cz a Heuréka nepodporují obrázkový formát WebP

Máme tu rok 2023 a vyhledávače stále tlačí na rychlost webů. V důsledku toho informují o možnosti…
Zvýšení návštěvnosti

SEO vs SEM: v něčem stejné, ale přesto jiné

Sousloví SEO zastupuje neplacené organické vyhledávání a do SEM patří placené vyhledávání. Oba…
Technické aspekty

Je nutný soubor robots.txt a v čem může pomoct?

Kdo se alespoň trochu pohybuje v oblasti správy webových stránek, určitě už slyšel o textovém…
Zvýšení návštěvnosti

Jak dostat stránku do Google vyhledávání?

Vyhledávání Google u nás zaujímá přes 80 % veškerých dotazů. Na dalších místech se nachází Seznam,…
Zvýšení návštěvnosti

Co je copywriting?

Copywriting je psaní textů, které slouží pro marketingové účely. Těmito účely je především podpora…
Technické aspekty

Jak identifikovat Bing robota?

I když máme spuštěnou novou internetovou stránku, jejíž adresu nikdo nezná (pokud ji nikomu…
Obsahový marketing

Co je obsahový marketing?

Obsahový marketing (anglicky content marketing) je proces budování kvalitního obsahu pro vaše…
Výkonostní marketing

Co je výkonnostní marketing?

Jak už nám spojení napovídá, u výkonnostního marketingu nám půjde především o výkon. Na jednu…
Obsahový marketing

Jak zvednout povědomí o vaši značce?

Když se řekne "brand", spousta z nás si asi představí nějakou značku. Z jisté části máme pravdu,…
Technické aspekty

Jak zvednout koverze díky UX/UI?

UX - User eXperience Uživatelská zkušenost, přívětivost je označení, jak se návštěvník na webu…
Výkonostní marketing

Co jsou PPC kampaně?

PPC jsou první při písmena anglického označení Pay Per Click, což v překladu znamená platba za…
Zvýšení návštěvnosti

Co je SEO?

SEO je obecně známá a používaná zkratka anglického sousloví Search Engine Optimization, neboli…
Zvýšení návštěvnosti

SEO - základní optimalizace webu

4 základní kroky k optimalizaci webu, které zvládnete i sami Mít dobře optimalizovaný web znamená…