Zvýšení návštěvnosti

Co je SEO?

Share

SEO je obecně známá a používaná zkratka anglického sousloví Search Engine Optimization, neboli "optimalizace pro vyhledávače". Úroveň optimalizace nám říká, jak vysoko se bude naše stránka zobrazovat ve výsledcích vyhledávání například na Google. Jde o velice dynamické prostředí, které bychom neměli brát na lehkou váhu. Zvláště v komerční sféře, kde jsou viditelnost a návštěvnost klíčovými aspekty.

Historie SEO

Jelikož se význam SEO přímo váže na funkci vyhledávání, jeho vznik je spojen se vznikem prvního internetového vyhledávače. Tím byla v roce 1990 služba Archie, která hledala v FTP archivech. Byla to tedy úzce specializovaná funkce s pevně danou podobou výstupu.

Vyhledávání, jak ho známe nyní, se objevilo o několik let později. V roce 1997 pánové Larry Page a Sergey Brin vytvořili PageRank a v roce 1998 založili výzkumný projekt Google, ze kterého ještě ve stejném roce vznikla společnost Google Inc. a byl spuštěn vyhledávač na doméně Google.com.

Jakmile začal vyhledávač Google indexovat širší množství stránek a přiřazovat jim hodnocení PageRank, podle kterého se určovala pozice ve výsledcích vyhledávání, SEO získává nový rozměr. Všichni chtěli mít stránky co nejlépe optimalizované, aby získali co nejlepší pozici ve vyhledávači.

Google nebyl první

I když je v současné době Google celosvětově nejpoužívanějším vyhledávačem, prvním nebyl. Známí jsou Gopher z roku 1991, který distribuoval dokumenty po internetu, nebo World Wide Web Wanderer z roku 1991 (původce “WWW”), který měl vůbec prvního robota pro procházení webů.

Z dalších stojí za zmínku založení Yahoo v roce 1994 jako adresář webových stránek a založení českého vyhledávače Seznam.cz roce 1996.

Jak se brzy ukázalo, mít vlastní vyhledávač je obrovským byznysem. Zvláště, pokud tam vyhledává co nejvíce lidí. A nejvíce lidí chodí tam, kde najdou ty nejrelevantnější výsledky. Optimalizace pro vyhledávače (SEO) tak začala zažívat boom.

SEO v současnosti

V současné době celosvětově vládne vyhledávač Google se svým cca 90% podílem. Znamená to, že by Google měl poskytovat nejpřesnější výsledky vyhledávání. Ostatní vyhledávače se proto snaží mít co nejpodobnější algoritmus, takže z hlediska SEO má smysl optimalizovat pouze pro Google.

Na světě existuje přibližně 200 milionů aktivních internetových stránek. Tento počet se každým okamžikem mění, jejich obsah, struktura atd. také. Vyhledávače jsou tedy neskutečně živým a dynamickým prostředím, které se musí neustále měnit a přizpůsobovat.

SEO jako proces

Optimalizace pro vyhledávače je soubor úkonů, které jsou prováděny na internetové stránce, které mají za cíl zobrazovat ji na co nejvyšších pozicích ve vyhledávačích.

Tyto úkony je možné rozdělit dle své povahy na:

  • on-page SEO (je prováděno přímo na stránce),
  • off-page SEO (je prováděno na jiných stránkách),
  • technické SEO (týká se zdrojového kódu a dalších technických aspektů stránky).

Další možné dělení je na:

  • jednorázové (analýza klíčových slov a jednorázové úpravy),
  • pravidelné (editace nadpisů a obsahu, linkbuilding atd.).

Blog

Vše
Zvýšení návštěvnosti
Výkonostní marketing
Obsahový marketing
Technické aspekty
Obsahový marketing

Jak zvýšit sledovanost videoprezentace?

V digitálním světě, kde konkurence o pozornost uživatelů je stále tvrdší, je důležité nejen…
Zvýšení návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti z hlediska SEO (Search Engine Optimization) může být…
Technické aspekty

Facebook CAPI: jak přínosné ve skutečnosti je?

Jedním z optimalizačních úkonů pro zlepšení výkonu Facebook Ads propagace je nasazení Facebook…
Výkonostní marketing

Jednoduchá obsahová kampaň Sklik funguje, ale neměří konverze

Možná znáte tu situaci, kdy vám běží PPC kampaň, která si strhává značný kredit, ale měřitelné…

Zboží.cz a Heuréka nepodporují obrázkový formát WebP

Máme tu rok 2023 a vyhledávače stále tlačí na rychlost webů. V důsledku toho informují o možnosti…
Zvýšení návštěvnosti

SEO vs SEM: v něčem stejné, ale přesto jiné

Sousloví SEO zastupuje neplacené organické vyhledávání a do SEM patří placené vyhledávání. Oba…
Technické aspekty

Je nutný soubor robots.txt a v čem může pomoct?

Kdo se alespoň trochu pohybuje v oblasti správy webových stránek, určitě už slyšel o textovém…
Zvýšení návštěvnosti

Jak dostat stránku do Google vyhledávání?

Vyhledávání Google u nás zaujímá přes 80 % veškerých dotazů. Na dalších místech se nachází Seznam,…
Zvýšení návštěvnosti

Co je copywriting?

Copywriting je psaní textů, které slouží pro marketingové účely. Těmito účely je především podpora…
Technické aspekty

Jak identifikovat Bing robota?

I když máme spuštěnou novou internetovou stránku, jejíž adresu nikdo nezná (pokud ji nikomu…
Obsahový marketing

Co je obsahový marketing?

Obsahový marketing (anglicky content marketing) je proces budování kvalitního obsahu pro vaše…
Výkonostní marketing

Co je výkonnostní marketing?

Jak už nám spojení napovídá, u výkonnostního marketingu nám půjde především o výkon. Na jednu…
Obsahový marketing

Jak zvednout povědomí o vaši značce?

Když se řekne "brand", spousta z nás si asi představí nějakou značku. Z jisté části máme pravdu,…
Technické aspekty

Jak zvednout koverze díky UX/UI?

UX - User eXperience Uživatelská zkušenost, přívětivost je označení, jak se návštěvník na webu…
Výkonostní marketing

Co jsou PPC kampaně?

PPC jsou první při písmena anglického označení Pay Per Click, což v překladu znamená platba za…
Zvýšení návštěvnosti

Co je SEO?

SEO je obecně známá a používaná zkratka anglického sousloví Search Engine Optimization, neboli…
Zvýšení návštěvnosti

SEO - základní optimalizace webu

4 základní kroky k optimalizaci webu, které zvládnete i sami Mít dobře optimalizovaný web znamená…