Můžete mít sebelepší službu, produkt, webové portfolio, ale bude vám to k ničemu, pokud vás nikdo nenajde. Můžete se pustit do placené propagace, ale bez správné strategie a nastavení vás bude stát spoustu peněz a požadovaný výsledek se nemusí dostavit.
Výrazně lépe poslouží optimalizace webu pro vyhledavače, která má oproti placené propagaci delší latenci, ale ze střednědobého a dlouhodobého hlediska přináší lepší výsledky. Jedná se o postupy, díky kterým pomůžete vyhledávacím robotům, aby váš web nalezl, zaindexoval a dotyčným stránkám nastavil vysoký rating. Díky tomu budete na Googlu nebo Seznamu k dohledání na konkrétní klíčová slova. Otázkou ale je, na které stránce se budete nacházet? V tento moment přichází na řadu SEO specialista, který vám díky optimalizaci pomůže dostat váš web na co nejlepší pozice.
Optimalizace webu je sestavena z několika dílčích kroků, které vedou k tomu, že váš web bude pro uživatele příjemný a intuitivní (díky kvalitnímu UX/UI). Zároveň bude splňovat určité technické parametry jako například titulek a popisek stránky, díky kterým budou vyhledávací roboti i zákazníci vědět, co na stránkách najdou.
Dalším krokem je tvorba kvalitního obsahu (copywriting nebo výměna zpětných odkazů (linkbuilding).
Autor: Vojtěch Král