Výkonostní marketing

Jednoduchá obsahová kampaň Sklik funguje, ale neměří konverze

Share
Možná znáte tu situaci, kdy vám běží PPC kampaň, která si strhává značný kredit, ale měřitelné výsledky jsou (téměř) nulové. Typickým příkladem jsou kampaně v obsahové síti, i když mají nastavený konverzní cíl. Reklamní bannery lidé buď ignorují (tzv. "bannerová slepota"), nebo používají AdBlock.

Jednoduchá obsahová kampaň od Seznamu

Jedním z příkladů obsahových kampaní je Jednoduchá obsahová kampaň od Seznamu, která má omezené možnosti cílení, takže nemůžete například v případě prodeje automobilového příslušenství zacílit na lidi se zájmem o auta.
Může to vypadat jako chyba nebo dokonce hloupost, ale cílem Jednoduché obsahové kampaně je zobrazovat se a získávat prokliky od co největšího počtu potenciálních zájemců. Cílení si Seznam provádí a upravuje sám, což se může zdát nebezpečné, provozovat reklamu bez jakéhokoliv podrobnějšího nastavení a bez kontroly. Vypadá to jako černá díra, ale předpokládá se, že na banner se střešním nosičem nebude klikat žena v domácnosti, která nevlastní automobil.

Konverze se nepropisují až v 90 % případů

Úspěšnost marketingové kampaně by se měla odvíjet od měřitelného výkonu. U zbožových srovnávačů a čistě konverzních kampaní je to jasné, ale v případě obsahových kampaní je měřitelnost náročná.
Dle informací přímo od Seznamu se v případě Jednoduché obsahové kampaně konverze nepropisují až v 90 % případů. Pokud tedy spustíte takovouto kampaň, která vám začne brát kredit, ale neuvidíte výsledek, neznamená hned, že nefunguje.


Autor: Vojtěch Král

Blog

Vše
Zvýšení návštěvnosti
Výkonostní marketing
Obsahový marketing
Technické aspekty
Zvýšení návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti z hlediska SEO (Search Engine Optimization) může být…
Technické aspekty

Facebook CAPI: jak přínosné ve skutečnosti je?

Jedním z optimalizačních úkonů pro zlepšení výkonu Facebook Ads propagace je nasazení Facebook…
Výkonostní marketing

Jednoduchá obsahová kampaň Sklik funguje, ale neměří konverze

Možná znáte tu situaci, kdy vám běží PPC kampaň, která si strhává značný kredit, ale měřitelné…

Zboží.cz a Heuréka nepodporují obrázkový formát WebP

Máme tu rok 2023 a vyhledávače stále tlačí na rychlost webů. V důsledku toho informují o možnosti…
Zvýšení návštěvnosti

SEO vs SEM: v něčem stejné, ale přesto jiné

Sousloví SEO zastupuje neplacené organické vyhledávání a do SEM patří placené vyhledávání. Oba…
Technické aspekty

Je nutný soubor robots.txt a v čem může pomoct?

Kdo se alespoň trochu pohybuje v oblasti správy webových stránek, určitě už slyšel o textovém…
Zvýšení návštěvnosti

Jak dostat stránku do Google vyhledávání?

Vyhledávání Google u nás zaujímá přes 80 % veškerých dotazů. Na dalších místech se nachází Seznam,…
Zvýšení návštěvnosti

Co je copywriting?

Copywriting je psaní textů, které slouží pro marketingové účely. Těmito účely je především podpora…
Technické aspekty

Jak identifikovat Bing robota?

I když máme spuštěnou novou internetovou stránku, jejíž adresu nikdo nezná (pokud ji nikomu…
Obsahový marketing

Co je obsahový marketing?

Obsahový marketing (anglicky content marketing) je proces budování kvalitního obsahu pro vaše…
Výkonostní marketing

Co je výkonnostní marketing?

Jak už nám spojení napovídá, u výkonnostního marketingu nám půjde především o výkon. Na jednu…
Obsahový marketing

Jak zvednout povědomí o vaši značce?

Když se řekne "brand", spousta z nás si asi představí nějakou značku. Z jisté části máme pravdu,…
Technické aspekty

Jak zvednout koverze díky UX/UI?

UX - User eXperience Uživatelská zkušenost, přívětivost je označení, jak se návštěvník na webu…
Výkonostní marketing

Co jsou PPC kampaně?

PPC jsou první při písmena anglického označení Pay Per Click, což v překladu znamená platba za…
Zvýšení návštěvnosti

Co je SEO?

SEO je obecně známá a používaná zkratka anglického sousloví Search Engine Optimization, neboli…
Zvýšení návštěvnosti

SEO - základní optimalizace webu

4 základní kroky k optimalizaci webu, které zvládnete i sami Mít dobře optimalizovaný web znamená…