Obsahový marketing

Jak zvednout povědomí o vaši značce?

Share
Když se řekne "brand", spousta z nás si asi představí nějakou značku. Z jisté části máme pravdu, ale vizuální identitu netvoří pouze logo. Jsou to také barvy, grafické styly, zvukový doprovod, kodex oblékání a další. Zkrátka je to vše, co se dané značky týká.

Dobrý příklad brandingu

Představme si například automobilku Škoda. Když navštívíme její stránky, na první pohled si všimneme několika vizuálních prvků, kterých se značka drží. V první řadě je to logo se zeleným vnitřkem. Zelenou barvu najdeme také na tlačítkách a když sjedeme níže, objeví se na vršku stránku bledě zelená horizontální navigační lišta. Zelený proužek se objeví také u položek menu, když na ně najedeme kurzorem. Zelená barva je tedy jedním z prvků vizuální identity.

Tím dalším je vlastní bezpatkové písmo, které spadá do rodiny SkodaNext. Najdeme ho napříč všemi stránkami ve všech stylech, od nadpisů až po text odstavce.

Dalšího prvku stylu si můžeme všimnout při pohledu na titulní obrázek. Jde o koláž složenou ze tří tematicky příbuzných fotografií, které jsou mezi sebou odděleny ostrými přechody. Žádné zaoblené hrany a podobně. Dalo by se mluvit o přímočarosti a přesnosti.

Snímek webu Škoda-Auto.cz


Komunikace jako součást firemní identity

Důležitý je také styl komunikace. Nejen B2C, ale B2B a v rámci společnosti. Nejlépe to ale poznáme při komunikaci směrem k zákazníkovi. V tomto případě je důležité zapůsobit nejen technickými parametry, ale také emočně. Často tak vídáme v reklamách smějící se děti, spokojenou rodinu při autoturistice, scénku se spokojenými zvířátky a další. Slideshow s výčtem objemu válců, počtu kW motoru a airbagů by k nákupu asi nepřesvědčil, pokud byste neměli automobil s unikátními parametry, které by nikdo jiný neměl.

Proč je důležité budovat povědomí o značce?

Značka by měla být chráněna zákonem o ochranných známkách a je to něco, co si s sebou firma nese, ať už vyrábí automobily, radiátory nebo poskytuje služby digitálního marketingu. Pokud by se firma rozhodla pro rozšíření nebo změnu své obchodní činnosti, pozitivní reference značky by aktivně přispěly k důvěryhodnosti nově provozované činnosti a start by tak byl mnohem snazší.

Pokud by se zákazníci e-shopu měli rozhodovat mezi nákupem od vaší značky nebo od konkurenční (v případě přibližně stejné ceny, podmínek dodání atd.), vyberou si tu, kterou znají a se kterou jsou pozitivní zkušenosti.

Typickým příkladem je Alza, která nepatří mezi nejlevnější, ale je známá díky reklamě, rychlým servisem, AlzaBoxy atd. Zde prodává značka.

Jak můžeme posílit brand

Možností podpory firemní identity je několik. Jedná se o množství úkonů, které jsou zahrnuty v marketingovém mixu a nejsou pro každého klienta stejné. Obecně se dá říct, že čím více budou prvky vaší firemní značky na očích, tím více si svůj brand posílíte.

Z hlediska digitálního marketingu máme nástroje a zkušenosti, jak a kde promovat vaši značku, aby se dostala mezi co největší relevantní publikum. Není proto nic snazšího, než kontaktovat experty z 321 SEO a zvednout povědomí o své značce.

Autor: Vojtěch Král


Blog

Vše
Zvýšení návštěvnosti
Výkonostní marketing
Obsahový marketing
Technické aspekty
Obsahový marketing

Jak zvýšit sledovanost videoprezentace?

V digitálním světě, kde konkurence o pozornost uživatelů je stále tvrdší, je důležité nejen…
Zvýšení návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti z hlediska SEO (Search Engine Optimization) může být…
Technické aspekty

Facebook CAPI: jak přínosné ve skutečnosti je?

Jedním z optimalizačních úkonů pro zlepšení výkonu Facebook Ads propagace je nasazení Facebook…
Výkonostní marketing

Jednoduchá obsahová kampaň Sklik funguje, ale neměří konverze

Možná znáte tu situaci, kdy vám běží PPC kampaň, která si strhává značný kredit, ale měřitelné…

Zboží.cz a Heuréka nepodporují obrázkový formát WebP

Máme tu rok 2023 a vyhledávače stále tlačí na rychlost webů. V důsledku toho informují o možnosti…
Zvýšení návštěvnosti

SEO vs SEM: v něčem stejné, ale přesto jiné

Sousloví SEO zastupuje neplacené organické vyhledávání a do SEM patří placené vyhledávání. Oba…
Technické aspekty

Je nutný soubor robots.txt a v čem může pomoct?

Kdo se alespoň trochu pohybuje v oblasti správy webových stránek, určitě už slyšel o textovém…
Zvýšení návštěvnosti

Jak dostat stránku do Google vyhledávání?

Vyhledávání Google u nás zaujímá přes 80 % veškerých dotazů. Na dalších místech se nachází Seznam,…
Zvýšení návštěvnosti

Co je copywriting?

Copywriting je psaní textů, které slouží pro marketingové účely. Těmito účely je především podpora…
Technické aspekty

Jak identifikovat Bing robota?

I když máme spuštěnou novou internetovou stránku, jejíž adresu nikdo nezná (pokud ji nikomu…
Obsahový marketing

Co je obsahový marketing?

Obsahový marketing (anglicky content marketing) je proces budování kvalitního obsahu pro vaše…
Výkonostní marketing

Co je výkonnostní marketing?

Jak už nám spojení napovídá, u výkonnostního marketingu nám půjde především o výkon. Na jednu…
Obsahový marketing

Jak zvednout povědomí o vaši značce?

Když se řekne "brand", spousta z nás si asi představí nějakou značku. Z jisté části máme pravdu,…
Technické aspekty

Jak zvednout koverze díky UX/UI?

UX - User eXperience Uživatelská zkušenost, přívětivost je označení, jak se návštěvník na webu…
Výkonostní marketing

Co jsou PPC kampaně?

PPC jsou první při písmena anglického označení Pay Per Click, což v překladu znamená platba za…
Zvýšení návštěvnosti

Co je SEO?

SEO je obecně známá a používaná zkratka anglického sousloví Search Engine Optimization, neboli…
Zvýšení návštěvnosti

SEO - základní optimalizace webu

4 základní kroky k optimalizaci webu, které zvládnete i sami Mít dobře optimalizovaný web znamená…