Obsahový marketing (anglicky content marketing) je proces budování kvalitního obsahu pro vaše zákazníky a fanoušky, který pro ně bude přínosem. Pomáhá především ve střednědobém a dlouhodobém měřítku.
Obsahový marketing jednoduše
Obsah (anglicky content) je nedílnou součástí každého sdělení. V online prostředí je obsah vším, co dokážeme snímat našimi smysly.
Obsahovým marketingem tedy můžeme jednoduše nazvat vše, co obsahuje sdělení a je přínosné pro stanovenou cílovou skupinu.
Můžou to být
texty,
obrázky,
videa,
podcasty a
další multimediální obsah včetně jejich kombinací.
Content marketing v online prostředí
Pokud budete
s námi nebo s někým jiným komunikovat ohledně obsahového marketingu, zřejmě bude řeč o bannerech, obrázcích a videích, protože to jsou asi nejběžnější podklady pro obsahový marketing.
S nimi můžete propagovat například na těchto kanálech:
- Google Ads
- Seznam Sklik
- Facebook
Každý si asi dokáže představit příspěvek na
Facebooku. Pokud u něj je příznak "Sponzorováno" nebo se nejedná o nějakou přirozenou fotografii bez loga a doplňkového textu, s nejvyšší pravděpodobností půjde o výtvor obsahového marketingu.
Strategie a dlouhodobá propagace
Obsahový marketing, s výjimkou remarketingu, obvykle není považován za výkonnostní marketing. Jeho cílem bývá spíše
upoutat, vytvořit povědomí nebo upevnit značku. Samozřejmě, že spousta bannerů bude hned lákat k vytvoření registrace, přihlášení k newsletteru atd., ale nezáleží zde jen na sdělení, nýbrž na barevnosti, grafickém pojetí a vyvolaném dojmu obecně.
Měl by být zakomponován
v každé marketingové strategii, protože působí dlouhodoběji a může mít více cílu, než jen uskutečnění konverze.
Autor: Vojtěch Král