Výkonostní marketing

Co je výkonnostní marketing?

Share
Jak už nám spojení napovídá, u výkonnostního marketingu nám půjde především o výkon. Na jednu stranu to může znít zavádějícím způsobem, protože výkon vyžadujeme od každé propagace, ale v prostředí online marketingu se výkonem myslí realizace konverzí.

Typickými příklady jsou e-shopy

Největší důraz výkon v online prostředí vyžadujeme v e-komerci. Jedná se většinou o internetové obchody, jejichž cílem je prodávat na účelem generování tržeb, zisku. V roce 2021 odhadoval APEK na více než 51 tisíc e-komerce subjektů se sumarizovaným obratem 223 miliard Kč. Největší počet je těch nejmenších, ale všechny se chtějí uživit.

Říká se, že i jedna konkurence je hodně, a co když je těch konkurentů 5, 10 nebo dokonce 20? Prodávají stejné zboží, ale něčím se musí odlišit. Na první pohled je to branding, ale to už jsme v prostředí marketingového mixu.

Vrátíme-li se k výkonnostnímu marketingu, důležitými ukazatelem by měla být návratnost a PNO (Podíl Nákladů na Obratu). Pokud chceme například prodávat hrnky a víme, že na každém kusu máme 15 % ziskovou marži (skutečnou výši neznám, uvedená výše je pouze ilustrační), teoreticky můžeme nastavit propagaci s PNO 10 %. V tom případě by nám z každého prodaného kusu zbylo 5 % zisku, 10 % by bylo vynaloženo na zajištění prodeje.

Cílem výkonnostního marketingu je realizace prodeje s co nejvyšším ziskem.

Výkonnostní marketing nemusí jen prodávat

Tento druh marketingu není vhodný jen pro e-shopy, ale své místo najde také například u servisů, vývojářských společností a dalších, které které sbírají poptávky. Vytvoření poptávky je jasně měřitelným cílem, který je možné sledovat a zaznamenávat tvrdými daty.

Tím se dostáváme k podmínkám výkonnostního marketingu:
  • definovatelnost
  • měřitelnost.

Online nástroje výkonnostního marketingu

Typicky se můžete setkat s těmi typy nástrojů:

  • PPC kanály
  • Zbožové srovnávače
  • E-mailing
  • Affiliate
Jejich rozložení a význam bývají u každého klienta individuální, v závislosti na možnostech e-shopu a výkonu. Pro získání optimální skladby a nejvyšší možné efektivity vynaložených nákladů nás můžete kontaktovat. Naši specialisté se vám budou plně věnovat.

Autor: Vojtěch Král

Blog

Vše
Zvýšení návštěvnosti
Výkonostní marketing
Obsahový marketing
Technické aspekty
Zvýšení návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti z hlediska SEO (Search Engine Optimization) může být…
Technické aspekty

Facebook CAPI: jak přínosné ve skutečnosti je?

Jedním z optimalizačních úkonů pro zlepšení výkonu Facebook Ads propagace je nasazení Facebook…
Výkonostní marketing

Jednoduchá obsahová kampaň Sklik funguje, ale neměří konverze

Možná znáte tu situaci, kdy vám běží PPC kampaň, která si strhává značný kredit, ale měřitelné…

Zboží.cz a Heuréka nepodporují obrázkový formát WebP

Máme tu rok 2023 a vyhledávače stále tlačí na rychlost webů. V důsledku toho informují o možnosti…
Zvýšení návštěvnosti

SEO vs SEM: v něčem stejné, ale přesto jiné

Sousloví SEO zastupuje neplacené organické vyhledávání a do SEM patří placené vyhledávání. Oba…
Technické aspekty

Je nutný soubor robots.txt a v čem může pomoct?

Kdo se alespoň trochu pohybuje v oblasti správy webových stránek, určitě už slyšel o textovém…
Zvýšení návštěvnosti

Jak dostat stránku do Google vyhledávání?

Vyhledávání Google u nás zaujímá přes 80 % veškerých dotazů. Na dalších místech se nachází Seznam,…
Zvýšení návštěvnosti

Co je copywriting?

Copywriting je psaní textů, které slouží pro marketingové účely. Těmito účely je především podpora…
Technické aspekty

Jak identifikovat Bing robota?

I když máme spuštěnou novou internetovou stránku, jejíž adresu nikdo nezná (pokud ji nikomu…
Obsahový marketing

Co je obsahový marketing?

Obsahový marketing (anglicky content marketing) je proces budování kvalitního obsahu pro vaše…
Výkonostní marketing

Co je výkonnostní marketing?

Jak už nám spojení napovídá, u výkonnostního marketingu nám půjde především o výkon. Na jednu…
Obsahový marketing

Jak zvednout povědomí o vaši značce?

Když se řekne "brand", spousta z nás si asi představí nějakou značku. Z jisté části máme pravdu,…
Technické aspekty

Jak zvednout koverze díky UX/UI?

UX - User eXperience Uživatelská zkušenost, přívětivost je označení, jak se návštěvník na webu…
Výkonostní marketing

Co jsou PPC kampaně?

PPC jsou první při písmena anglického označení Pay Per Click, což v překladu znamená platba za…
Zvýšení návštěvnosti

Co je SEO?

SEO je obecně známá a používaná zkratka anglického sousloví Search Engine Optimization, neboli…
Zvýšení návštěvnosti

SEO - základní optimalizace webu

4 základní kroky k optimalizaci webu, které zvládnete i sami Mít dobře optimalizovaný web znamená…