Výkonostní marketing

Co je výkonnostní marketing?

Share
Jak už nám spojení napovídá, u výkonnostního marketingu nám půjde především o výkon. Na jednu stranu to může znít zavádějícím způsobem, protože výkon vyžadujeme od každé propagace, ale v prostředí online marketingu se výkonem myslí realizace konverzí.

Typickými příklady jsou e-shopy

Největší důraz výkon v online prostředí vyžadujeme v e-komerci. Jedná se většinou o internetové obchody, jejichž cílem je prodávat na účelem generování tržeb, zisku. V roce 2021 odhadoval APEK na více než 51 tisíc e-komerce subjektů se sumarizovaným obratem 223 miliard Kč. Největší počet je těch nejmenších, ale všechny se chtějí uživit.

Říká se, že i jedna konkurence je hodně, a co když je těch konkurentů 5, 10 nebo dokonce 20? Prodávají stejné zboží, ale něčím se musí odlišit. Na první pohled je to branding, ale to už jsme v prostředí marketingového mixu.

Vrátíme-li se k výkonnostnímu marketingu, důležitými ukazatelem by měla být návratnost a PNO (Podíl Nákladů na Obratu). Pokud chceme například prodávat hrnky a víme, že na každém kusu máme 15 % ziskovou marži (skutečnou výši neznám, uvedená výše je pouze ilustrační), teoreticky můžeme nastavit propagaci s PNO 10 %. V tom případě by nám z každého prodaného kusu zbylo 5 % zisku, 10 % by bylo vynaloženo na zajištění prodeje.

Cílem výkonnostního marketingu je realizace prodeje s co nejvyšším ziskem.

Výkonnostní marketing nemusí jen prodávat

Tento druh marketingu není vhodný jen pro e-shopy, ale své místo najde také například u servisů, vývojářských společností a dalších, které které sbírají poptávky. Vytvoření poptávky je jasně měřitelným cílem, který je možné sledovat a zaznamenávat tvrdými daty.

Tím se dostáváme k podmínkám výkonnostního marketingu:
  • definovatelnost
  • měřitelnost.

Online nástroje výkonnostního marketingu

Typicky se můžete setkat s těmi typy nástrojů:

  • PPC kanály
  • Zbožové srovnávače
  • E-mailing
  • Affiliate
Jejich rozložení a význam bývají u každého klienta individuální, v závislosti na možnostech e-shopu a výkonu. Pro získání optimální skladby a nejvyšší možné efektivity vynaložených nákladů nás můžete kontaktovat. Naši specialisté se vám budou plně věnovat.

Autor: Vojtěch Král

Blog

All
Zvýšení návštěvnosti
Výkonostní marketing
Obsahový marketing
Branding / Tvorba webu
Výkonostní marketing

Co je výkonnostní marketing?

Jak už nám spojení napovídá, u výkonnostního marketingu nám půjde především o výkon. Na jednu…
Obsahový marketing

Jak zvednout povědomí o vaši značce

Když se řekne "brand", spousta z nás si asi představí nějakou značku. Z jisté části máme pravdu,…
Branding / Tvorba webu

Jak zvednout koverze díky UX/UI

UX - User eXperience Uživatelská zkušenost, přívětivost je označení, jak se návštěvník na webu…
Výkonostní marketing

Co jsou PPC kampaně

PPC jsou první při písmena anglického označení Pay Per Click, což v překladu znamená platba za…
Zvýšení návštěvnosti

Co je SEO

SEO = Search Engine Optimization (ang. optimalizace pro vyhledavače) Můžete mít sebelepší službu,…
Zvýšení návštěvnosti

Základní optimalizace webu

4 základní kroky k optimalizaci webu, které zvládnete i sami Mít dobře optimalizovaný web znamená…