Branding / Tvorba webu

Jak zvednout koverze díky UX/UI

Share

UX - User eXperience

Uživatelská zkušenost, přívětivost je označení, jak se návštěvník na webu cítí. Obecně by se dalo říct, že je to přehlednost webu. Pokud si například zákazník přijde na e-shop koupit nové triko, měl by se na stránkách dobře orientovat, snadno by měl najít zboží odpovídající velikosti, barvy a střihu. Měl by hned vidět, jestli je právě vybraný kus skladem a jak je to s dodacími podmínkami.

Pokud nejsou splněny všechny zákaznické požadavky na informace o zboží a obchodních podmínkách, zákazník může odejít bez dokončení konverze. Jakákoliv marketingová činnost získání zákazníka tak může přijít vniveč.

UI - User Interface

Uživatelské rozhraní, dojem je viditelný na první pohled. Jsou to barvy, rozložení prvků na stránkách, bannery, tlačítka, animace a grafika obecně. Kombinace všech těchto prvků by měla působit příjemně a aby utkvěla v paměti. V případě korporátního webu by měly být dodrženy podnikové barvy, styly, schémata atd.

Co má design společného s konverzemi?

Hodně. Pokud budete mít stránky, na kterých se klient nebude orientovat a nevyzná se v nich, uteče. Pokud nebude moct jednoduše dokončit nákup, uteče. Pokud se na nich nebude cítit dobře a budou ho "bít do očí", uteče. A to nechcete.

Jestliže máte firemní web, který nebude odpovídat firemní vizuální identitě, asi si o tom návštěvník bude myslet svoje a jeho důvěra ve společnost klesne. To také nechcete. Budování důvěry je běh na dlouho vzdálenost, ale její ztráta může být velice rychlá a těžko se získává nazpět. Věřte mi.

Čím důvěryhodnější stránky budete mít, tím delší dobu na nich zákazník stráví a zvyšuje se šance na poskytnutí kontaktních údajů, odeslání poptávky, dokončení objednávky e-shopu a možnost opětovného kšeftu v budoucnu.

Vše pod jednou agenturou

Ideální postup, jak se vyhnout těmto problémům, je mít kompletní správu v rámci jedné agentury. Vím, že je na trhu spousta freelancerů a menších marketingových společností (mnohé s.r.o. jsou tzv. "one-man-show"), kteří své portfolio nabízených služeb dělí mezi externisty. Mnohdy jsou cenově velmi zajímavou variantou, jak řešit kompletní marketing, ale nikdy pořádně nevíte, kdo danou práci vykonává, na koho se v případě problému obrátit apod. Pokud externí článek vypadne, mohou nastat vážné problémy. V rámci jedné marketingové společnosti by se nic takového stát nemělo a vše by mělo dodržovat nastavené standardy.

Autor: Vojtěch Král


Blog

All
Zvýšení návštěvnosti
Výkonostní marketing
Obsahový marketing
Branding / Tvorba webu
Výkonostní marketing

Co je výkonnostní marketing?

Jak už nám spojení napovídá, u výkonnostního marketingu nám půjde především o výkon. Na jednu…
Obsahový marketing

Jak zvednout povědomí o vaši značce

Když se řekne "brand", spousta z nás si asi představí nějakou značku. Z jisté části máme pravdu,…
Branding / Tvorba webu

Jak zvednout koverze díky UX/UI

UX - User eXperience Uživatelská zkušenost, přívětivost je označení, jak se návštěvník na webu…
Výkonostní marketing

Co jsou PPC kampaně

PPC jsou první při písmena anglického označení Pay Per Click, což v překladu znamená platba za…
Zvýšení návštěvnosti

Co je SEO

SEO = Search Engine Optimization (ang. optimalizace pro vyhledavače) Můžete mít sebelepší službu,…
Zvýšení návštěvnosti

Základní optimalizace webu

4 základní kroky k optimalizaci webu, které zvládnete i sami Mít dobře optimalizovaný web znamená…