Technické aspekty

Jak zvednout koverze díky UX/UI?

Share

UX - User eXperience

Uživatelská zkušenost, přívětivost je označení, jak se návštěvník na webu cítí. Obecně by se dalo říct, že je to přehlednost webu. Pokud si například zákazník přijde na e-shop koupit nové triko, měl by se na stránkách dobře orientovat, snadno by měl najít zboží odpovídající velikosti, barvy a střihu. Měl by hned vidět, jestli je právě vybraný kus skladem a jak je to s dodacími podmínkami.

Pokud nejsou splněny všechny zákaznické požadavky na informace o zboží a obchodních podmínkách, zákazník může odejít bez dokončení konverze. Jakákoliv marketingová činnost získání zákazníka tak může přijít vniveč.

UI - User Interface

Uživatelské rozhraní, dojem je viditelný na první pohled. Jsou to barvy, rozložení prvků na stránkách, bannery, tlačítka, animace a grafika obecně. Kombinace všech těchto prvků by měla působit příjemně a aby utkvěla v paměti. V případě korporátního webu by měly být dodrženy podnikové barvy, styly, schémata atd.

Co má design společného s konverzemi?

Hodně. Pokud budete mít stránky, na kterých se klient nebude orientovat a nevyzná se v nich, uteče. Pokud nebude moct jednoduše dokončit nákup, uteče. Pokud se na nich nebude cítit dobře a budou ho "bít do očí", uteče. A to nechcete.

Jestliže máte firemní web, který nebude odpovídat firemní vizuální identitě, asi si o tom návštěvník bude myslet svoje a jeho důvěra ve společnost klesne. To také nechcete. Budování důvěry je běh na dlouho vzdálenost, ale její ztráta může být velice rychlá a těžko se získává nazpět. Věřte mi.

Čím důvěryhodnější stránky budete mít, tím delší dobu na nich zákazník stráví a zvyšuje se šance na poskytnutí kontaktních údajů, odeslání poptávky, dokončení objednávky e-shopu a možnost opětovného kšeftu v budoucnu.

Vše pod jednou agenturou

Ideální postup, jak se vyhnout těmto problémům, je mít kompletní správu v rámci jedné agentury. Vím, že je na trhu spousta freelancerů a menších marketingových společností (mnohé s.r.o. jsou tzv. "one-man-show"), kteří své portfolio nabízených služeb dělí mezi externisty. Mnohdy jsou cenově velmi zajímavou variantou, jak řešit kompletní marketing, ale nikdy pořádně nevíte, kdo danou práci vykonává, na koho se v případě problému obrátit apod. Pokud externí článek vypadne, mohou nastat vážné problémy. V rámci jedné marketingové společnosti by se nic takového stát nemělo a vše by mělo dodržovat nastavené standardy.

Autor: Vojtěch Král


Blog

Vše
Zvýšení návštěvnosti
Výkonostní marketing
Obsahový marketing
Technické aspekty
Obsahový marketing

Jak zvýšit sledovanost videoprezentace?

V digitálním světě, kde konkurence o pozornost uživatelů je stále tvrdší, je důležité nejen…
Zvýšení návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti z hlediska SEO (Search Engine Optimization) může být…
Technické aspekty

Facebook CAPI: jak přínosné ve skutečnosti je?

Jedním z optimalizačních úkonů pro zlepšení výkonu Facebook Ads propagace je nasazení Facebook…
Výkonostní marketing

Jednoduchá obsahová kampaň Sklik funguje, ale neměří konverze

Možná znáte tu situaci, kdy vám běží PPC kampaň, která si strhává značný kredit, ale měřitelné…

Zboží.cz a Heuréka nepodporují obrázkový formát WebP

Máme tu rok 2023 a vyhledávače stále tlačí na rychlost webů. V důsledku toho informují o možnosti…
Zvýšení návštěvnosti

SEO vs SEM: v něčem stejné, ale přesto jiné

Sousloví SEO zastupuje neplacené organické vyhledávání a do SEM patří placené vyhledávání. Oba…
Technické aspekty

Je nutný soubor robots.txt a v čem může pomoct?

Kdo se alespoň trochu pohybuje v oblasti správy webových stránek, určitě už slyšel o textovém…
Zvýšení návštěvnosti

Jak dostat stránku do Google vyhledávání?

Vyhledávání Google u nás zaujímá přes 80 % veškerých dotazů. Na dalších místech se nachází Seznam,…
Zvýšení návštěvnosti

Co je copywriting?

Copywriting je psaní textů, které slouží pro marketingové účely. Těmito účely je především podpora…
Technické aspekty

Jak identifikovat Bing robota?

I když máme spuštěnou novou internetovou stránku, jejíž adresu nikdo nezná (pokud ji nikomu…
Obsahový marketing

Co je obsahový marketing?

Obsahový marketing (anglicky content marketing) je proces budování kvalitního obsahu pro vaše…
Výkonostní marketing

Co je výkonnostní marketing?

Jak už nám spojení napovídá, u výkonnostního marketingu nám půjde především o výkon. Na jednu…
Obsahový marketing

Jak zvednout povědomí o vaši značce?

Když se řekne "brand", spousta z nás si asi představí nějakou značku. Z jisté části máme pravdu,…
Technické aspekty

Jak zvednout koverze díky UX/UI?

UX - User eXperience Uživatelská zkušenost, přívětivost je označení, jak se návštěvník na webu…
Výkonostní marketing

Co jsou PPC kampaně?

PPC jsou první při písmena anglického označení Pay Per Click, což v překladu znamená platba za…
Zvýšení návštěvnosti

Co je SEO?

SEO je obecně známá a používaná zkratka anglického sousloví Search Engine Optimization, neboli…
Zvýšení návštěvnosti

SEO - základní optimalizace webu

4 základní kroky k optimalizaci webu, které zvládnete i sami Mít dobře optimalizovaný web znamená…