Zvýšení návštěvnosti

SEO vs SEM: v něčem stejné, ale přesto jiné

Share
Sousloví SEO zastupuje neplacené organické vyhledávání a do SEM patří placené vyhledávání. Oba způsoby tu jsou pro získání co nejlepší pozice stránky vyhledávačích. Každý způsob má jinou metodiku a financování.

Neplacené pozice pomocí SEO

SEO (anglická zkratka sousloví Search Engine Optimization) je velice často využívaný a skloňovaný pojem. Jedná se o souhrn činností, které pomáhají webové stránce nebo celému portálu umisťovat bezplatné odkazy ve vyhledávačích Google, Seznam, Bing a dalších.
Za prokliky a interakce s nimi není potřeba platit. Ze střednědobého a dlouhodobého hlediska se tak jedná o nejlepší investici do marketingu. Avšak tyto činnosti dělají všichni, takže vzniká silně konkurenční prostředí.

Placené pozice pomocí SEM

SEM (anglická zkratka sousloví Search Engine Marketing) má stejný cíl, jako výše uvedené SEO, ale funguje na jiné bázi. V tomto případě jde o získávání lepších pozic ve vyhledávačích pomocí placených technik.
Tou je například PPC (Pay Per Click), při které za každé kliknutí na Vámi poskytnutý odkaz platíte peníze provozovateli vyhledávače.

Kdy je lepší zvolit SEO a kdy SEM?

Dobrý otázka, na kterou není možné zcela jednostranně odpovědět. Jakmile vznikne veřejně přístupná stránka, dříve nebo později ji roboti vyhledávačů najdou a zařadí do svého indexu. Pokud stránku nevyloučíme přívlastkem "noindex".
Alespoň základnímu SEO se nevyhneme, protože například Google prohlašuje, že chce, aby byly stránky co nejužitečnější pro lidi. A podle toho jim chce dávat vysoký rating, na základě kterého se řadí ve výsledcích hledání. Musíme proto tvořit stránky čitelně a srozumitelně.

SEM je jakási "jistota", protože hlavním kritériem pro vysoké umístění ve výsledcích vyhledávání jsou peníze. Konkrétně cena, kterou jsme ochotni zaplatit za každý proklik, návštěvu. Čím vyšší cena prokliku, tím lepší pozice. Ale i zde narážíme na silně konkurenční prostředí, které mnohdy šponuje cenu k neúměrně vysokým hodnotám.

Nejvíce se hodí v těchto prostředích:
  • e-komerce, kde často probíhá cenová válka o získání klienta,
  • prostředí přesycené SEO optimalizací (potřebujeme rychle být vidět na předních pozicích).

Porovnání SEO a SEM z hlediska ceny

Při optimalizaci pro vyhledávače (SEO) se neplatí přímo za odkazy, ale platí se agentuře nebo správci za prováděné úkony, které vedou k větší vyhledanosti a návštěvnosti. Údaje můžeme nalézt například v nástroji Google Search Console. Cena za aktivní správu bývá vyšší, ale z dlouhodobého hlediska vychází lépe, než SEM.

Marketing pro vyhledávače (SEM) funguje i z krátkodobého hlediska, takže je vhodné nasadit placený marketing hned na začátku, zatímco se SEO teprve rozbíhá a roboti začínají indexovat obsah webu. V pozdějších fázích mohou náklady na SEM ustupovat ve prospěch SEO.

Ideální kombinace SEO a SEM je cestou k úspěchu

Pro úspěch byznysu v online prostředí je vhodné zvolit oba způsoby optimalizace a propagace. SEO je především běh na dlouhou vzdálenost (změny se projevují v řádech týdnů, měsíců a let), SEM dokáže rychle získat konverze.

Ať už si zvolíte jakoukoliv cestu a namícháte si marketingový koktejl, naše agentura 321 je tu pro vás. Pomůžeme vám ve všech aspektech, od počáteční analýzy až po úspěšnou propagaci.

Blog

Vše
Zvýšení návštěvnosti
Výkonostní marketing
Obsahový marketing
Technické aspekty
Zvýšení návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti

Psychologický aspekt organické návštěvnosti z hlediska SEO (Search Engine Optimization) může být…
Technické aspekty

Facebook CAPI: jak přínosné ve skutečnosti je?

Jedním z optimalizačních úkonů pro zlepšení výkonu Facebook Ads propagace je nasazení Facebook…
Výkonostní marketing

Jednoduchá obsahová kampaň Sklik funguje, ale neměří konverze

Možná znáte tu situaci, kdy vám běží PPC kampaň, která si strhává značný kredit, ale měřitelné…

Zboží.cz a Heuréka nepodporují obrázkový formát WebP

Máme tu rok 2023 a vyhledávače stále tlačí na rychlost webů. V důsledku toho informují o možnosti…
Zvýšení návštěvnosti

SEO vs SEM: v něčem stejné, ale přesto jiné

Sousloví SEO zastupuje neplacené organické vyhledávání a do SEM patří placené vyhledávání. Oba…
Technické aspekty

Je nutný soubor robots.txt a v čem může pomoct?

Kdo se alespoň trochu pohybuje v oblasti správy webových stránek, určitě už slyšel o textovém…
Zvýšení návštěvnosti

Jak dostat stránku do Google vyhledávání?

Vyhledávání Google u nás zaujímá přes 80 % veškerých dotazů. Na dalších místech se nachází Seznam,…
Zvýšení návštěvnosti

Co je copywriting?

Copywriting je psaní textů, které slouží pro marketingové účely. Těmito účely je především podpora…
Technické aspekty

Jak identifikovat Bing robota?

I když máme spuštěnou novou internetovou stránku, jejíž adresu nikdo nezná (pokud ji nikomu…
Obsahový marketing

Co je obsahový marketing?

Obsahový marketing (anglicky content marketing) je proces budování kvalitního obsahu pro vaše…
Výkonostní marketing

Co je výkonnostní marketing?

Jak už nám spojení napovídá, u výkonnostního marketingu nám půjde především o výkon. Na jednu…
Obsahový marketing

Jak zvednout povědomí o vaši značce?

Když se řekne "brand", spousta z nás si asi představí nějakou značku. Z jisté části máme pravdu,…
Technické aspekty

Jak zvednout koverze díky UX/UI?

UX - User eXperience Uživatelská zkušenost, přívětivost je označení, jak se návštěvník na webu…
Výkonostní marketing

Co jsou PPC kampaně?

PPC jsou první při písmena anglického označení Pay Per Click, což v překladu znamená platba za…
Zvýšení návštěvnosti

Co je SEO?

SEO je obecně známá a používaná zkratka anglického sousloví Search Engine Optimization, neboli…
Zvýšení návštěvnosti

SEO - základní optimalizace webu

4 základní kroky k optimalizaci webu, které zvládnete i sami Mít dobře optimalizovaný web znamená…