I když máme spuštěnou novou internetovou stránku, jejíž adresu nikdo nezná (pokud ji nikomu neřekneme), brzy se na ní může objevovat návštěvnost. To nám ukazuje například
Google Analytics.
Důvodem můžou být zcelá náhodné interakce, ale často to bývají roboti vyhledávačů a dalších online nástrojů, které z dat žijí.
Jedním z takových je i
vyhledávač Bing společnosti Microsoft. Jeho roboti se snaží neustále procházet všechny dostupné internetové stránky a řadit je do svého indexu. Používají IP adresy z tohoto rozsahu:
157.55.39.0/24
207.46.13.0/24
40.77.167.0/24
13.66.139.0/24
13.66.144.0/24
52.167.144.0/24
13.67.10.16/28
13.69.66.240/28
13.71.172.224/28
139.217.52.0/28
191.233.204.224/28
20.36.108.32/28
20.43.120.16/28
40.79.131.208/28
40.79.186.176/28
52.231.148.0/28
51.8.235.176/28
51.105.67.0/28
20.125.163.80/28
Tyto IP adresy můžeme využít pro vytvoření blacklistů analytických nástrojů, aby nám nekřivily hodnoty návštěv. Ale čím více relevantních návštěv budeme mít, tím menší váhu budou mít tyto bezděčné hodnoty.