Copywriting je
psaní textů, které slouží pro marketingové účely. Těmito účely je především podpora prodeje výrobků a služeb.
Úzce spjaté s copywritingem je také psaní pro vyhledávače. Díky pokročilým algoritmům a umělé inteligenci jsou vyhledávače schopné pochopit, o čem je daný článek a jaký je jeho cíl. Čím dál více rozumí přirozenému písemnému projevu.
Snahou o napsání čtivého přirozeného prodejního textu (copywriting) zároveň píšeme přínosný text pro vyhledávače (SEO). Vzniká tak dvousloví
SEO copywriting, což bývá často považováno za to samé jako copywriting. A v reálu tomu tak skutečně bývá, alespoň co se týká internetových vyhledávačů.
Copywriting nejsou jen příspěvky
S copywritingem se často váže dojem, že jde o popisky a informační texty produktů a služeb. Do jisté míry je to pravda, ale nesmíme zapomínat, že se do něj počítají i
reklamní hlášky, slogany, texty v reklamách nebo v logu.
Co není copywriting
Copywritingem rozhodně nemůžeme považovat technické dokumentace, schémata, návody a další podobné materiály. S hlediska užitečnosti mohou mít pro uživatele velkou cenu (například hledání ztraceného návodu ke stolní hře), ale z hlediska copywritingu malou. Jeho hledanost bude malá a jakýkoliv další přínos také.
Autor: Vojtěch Král